Şekil 1: Elektronik Belge Yönetim Sistemi Yeni/Elektronik Belge sekmesine tıklıyoruz. Karşımıza gelen ekrandan belge üreteceğimiz birimi seçiyoruz. Devamında 1. Adıma belirtilen alandan belgenin Gizlilik Derecesini seçiyoruz ve üst veri alanına geçiş yapıyoruz.
Şekil 2 : Üst veri alanında bulunan Belge Türü sekmesinden BİDB Elektronik İmza Talep Formunu seçiyoruz. Devamında zorunlu alan olan Dosya Plan Öğesi ve Konu başlığını açık ve anlaşılır bir şekilde dolduruyoruz.
Şekil 3: İlgili belgenin sol tarafında 7. Adım olarak belirtilen alanda “Dinamik Üstveri” alanına tıklıyoruz. Devamında karşımıza 8.Adımda belirtilen alan gelecektir. Bu alandaki bilgiler doldurulduktan sonra dikkat edilmesi gereken en önemli husus 9. Adımda “Belge Kaydet” butonu ile belgenizin kaydının yapılmasıdır. 9.Adımda belirtildiği gibi belge kaydet denildiğinde üretmiş olduğunuz belgenin ön izlemesi otomatik olarak karşımıza gelecektir. Devamında dolaşıma çıkar butonu ile belgenizi imzaya sunmuş olacaksınız. Uyarı : Dinamik Üstveri alanındaki doldurmuş olduğunuz bilgiler “Belge Kaydet “ yapılmadığı taktirde ön izleme ekranında görüntülenmeyecektir.
Not : Elektronik imza talep formu dinamik üst veri kullanımı için örnek gösterilmektedir. Tüm formlarımızı aynı süreçleri takip ederek kullanabilirsiniz.
Şekil 4 : Sistem hakkında yaşanılan sorun, görüş ve önerilerinizi 10. Adımda belirtilen ÜBYS Destek alandan iletmeniz önem arz etmektedir.